czwartek, 20 sierpnia 2015

Dietetyczna propozycja na obiad

Dzisiaj moją propozycją na obiad były pulpeciki ryżowe z sosem pomidorowym :)

Przepis:
Składniki na pulpety :
- Ryż brązowy wcześniej zagotowany zgodnie z poleceniami producenta ( ja nie soliłam)
-marchewka 
-pietruszka 
-cebulka 
- mąką orkiszowa 
- otręby żytnie 
-jajko
- patelnia na której będziemy mogli podsmażyć pulpeciki bez potrzeby dodawania tłuszczu, jeżeli nie posiadamy takie dodajemy odrobinę oleju rzepakowego 
 - przyprawy : ja użyłam tymianu , bazylii , ziół  prowansalskich chili 

Przygotowanie : 
Ryż ugotowany wsypujemy do miski, dodajemy starte na dużych oczkach warzywa , cebulkę kroimy drobno i również dodajemy do ryżu , następnie dodajemy jajka o trochę otrębów i jajko (mąki dodajemy tyle alby podczas lepienia kulek nie rozwalały nam się) następnie doprawiamy i formujemy pulpety. 
Po uformowaniu maczamy w jednym jajku i obtaczamy mąką i otrębami wrzucamy na patelnie do podsmażenia.

Składniki na sos :
- puszka pomidorów ( w sezonie mogą być pomidory świeże, bez skórki ) 
- kostka warzywna 
- szklanka wody 
-czosnek 
-zioła takie jak wyżej lub według uznania 
- odrobina soli morskiej 

Przygotowanie :
Pomidory wlewamy do garnka, (jeżeli użyliśmy pomidorów świeżych oblewamy je gorącą wodą  chwilę trzymamy tak, obieramy je z skórki i kroimy na małe kawałki) , następnie dolewamy wodę i 10 minut dusimy aby pomidory zmiękły . Wrzucamy kostkę i posiekany czosnek doprawiamy i dalej dusimy , gdy już mamy gotowe pulpeciki wrzucamy je do sosu i dusimy ok. pół godz :)
Ja że nie lubie kawałków pomidorów w sosie to przed wrzuceniem pulpetów wszystko ładnie zblenderowałam :)




1 komentarz: