wtorek, 25 sierpnia 2015

A może tak dietetyczny kotlecik ?

Hej, dzisiaj przychodzę z propozycją dietetycznego kotleta. Kilka osób zapytało się mnie jak wytrzymuję bez schabowego, ale a diecie wcale nie trzeba rezygnować ze wszystkiego , po prostu trzeba wiedzieć jakich zamienników użyć aby zrobić mniej kalorycznego i zdrowego :) Zapraszam do czytania :)

Składniki :
- Filet z piersi kurczaka ( jeżeli chcemy zrobić schabowego, można użyć schabu jednak wtedy będzie miało trochę więcej kcal )
- otręby pszenne 
- jajo 
- przyprawy , u mnie chilli , carry i pieprz 


Przygotowanie : 
Kroimy filet na 2 kotlety , rozbijamy . W miseczce  rozbełtać jajko i dodać przyprawy a na talerz wysypać trochę otrębów. I tak jak na tradycyjnego kotleta maczamy najpierw w jajku później w otrębach ( nie dodajemy mąki ) . Wrzucamy kotleciki na patelnie , ja użyłam teflonowej bez dodawania tłuszczu, ale jeżeli chcecie możecie dodać odrobinę oleju rzepakowego :) 

Ja podałam z ryżem i z pomidorami z cebulką i łyżką jogurtu naturalnego :)

Smacznego :)




Pamiętajcie, że w diecie nie chodzi o to aby rezygnować ze wszystkiego i jeść tylko sałatę lub coś , dietą trzeba się cieszyć, bo jak zaczniemy ze wszystkiego rezygnować to szybko nam się znudzi i wrócimy do starych nawyków a tego nie chcemy :) Dietetyczne wcale nie oznacza złe! 




Ciekawostka o otrębach pszennych :

Otręby są źródłem witamin z grupy A i E. Bogate są w makro- i mikroelementy. Stanowią również źródło potasu, fosforu, wapnia, cynku i magnezu. Bardzo ważnym, z dietetycznego punktu widzenia, jest fakt, że otręby zawierają dużo błonnika, który nie powoduje tycia i przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego. Otręby to również produkt, który spożywanie zaleca się w profilaktyce schorzeń przewodu pokarmowego. Przyczyniają się również do regulacji perystaltyki jelit, tym samym przeciwdziałają zaparciom.

Otręby pszenne, posiadają wiele z właściwości, w które bogate są otręby owsiane. Ponadto, wyłapują z organizmu szkodliwe substancje i przyczyniają się do ich wydalania. Podkreśla się również fakt, że zapobiegaj chorobom nowotworowym jelita grubego. 


2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawie piszesz, lubię czytać twoje notki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł ja myślałam nad modyfikowaniem przepisu na pierś z kurczaka bardziej pod względem "co włożyć do środka " (przepis na blogu) niż nad tym co zrobić z nią z wierzchu. Jak tylko będę robiła piersi z kurczaka to skorzystam z przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń