czwartek, 20 sierpnia 2015

Dietetyczny kebab? Czemu nie

Kto z was nie uwielbia kebaba? Chyba nie raz każdy się na niego skusił, jednak taka przekąska spożywana często może skutkować na pojawieniu się kilku zbędnych kg. Kebab  to istna bomba kaloryczna, mięso z którego możemy wyciskać tłuszcz , bułka , sos który zawiera również same kalorie , i trochę warzyw. Ja już od kilku miesięcy mówię sobie nie takim daniom, i zastępuję je zamiennikami.
 Spójrzmy na Wartości odżywcze takie kebaba w bułce  ważącego 450 g .
Skład: bułka, mięso wołowe, mięso cielęce, warzywa (kukurydza konserwowa, ogórek, pomidor, kapusta biała, kapusta czerwona, cebula), sos majonezowy.
 Ktoś pomyśli dużo warzyw wygląda nieźle czemu nie, na pewno ne jest aż takie nie zdrowe, ale tu jednak się mylimy. Taki kebab to aż 878 kcal , prawie połowa zapotrzebowania dziennego przeciętnego człowieka, zjedzonego w jednym daniu, stanowczo za dużo !







Dlatego  dzisiaj przygotowałam dla was przepis na taką przekąskę jednak o wiele mniej kaloryczną i bez zbędnych tłuszczy :)Nie będzie to kebab w bułce lecz w naleśniku  :)

Składniki :
- 3 łyżki mąki orkiszowej 
-1 jajo
-pół szklanki mleka 
- 100 g piersi z kurczaka 
- warzywa ( ja dodałam paprykę i pomidora )
-2 łyżki jogurtu naturalnego 
- czosnek 
- przyprawy według uznania u mnie było to chili , czosnek granulowany , szczypta soli morskiej 



Przygotowanie :
Mąkę wsypujemy do miski dodajemy jajo i mleko wszystko razem mieszamy i robimy naleśniki na patelni teflonowej bez dodatku tłuszczu. 
Pierś kroimy w kawałki obtaczamy w przyprawach i gotujemy na  parzę. 
Warzywa kroimy w plasterki.
Jogurt wlewamy do szklanki siekamy drobniutko czosnek i wrzucamy do jogurtu wszystko ładnie mieszając. 
Gdy naleśniki bedą gotowe wyciągamy na talerz, smarujemy trochę sosem i kładziemy na to warzywa i kurczaka na koniec odrobine jeszcze polewamy sosem i zwijamy naleśnik :)

Z przepisu wyszło mi 2 naleśniki 
1 taki kebab to 203 kcal jest to o 675 kcal mniej od tradycyjnego kebaba z baru :D 


U mnie wyglądało to tak :
( jednak tutaj była to wersja z plasterkiem wędliny)
p.s przepraszam że nadgryziony ale nie mogłam się powstrzymać :)

Smacznego !

8 komentarzy:

  1. Muszę koniecznie spróbować zrobić ! :)

    http://dreaaammss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę w końcu zrobić włąsny kebab :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też w końcu się zdecydowałam na nie bo kusiły nie miłosiernie, a gdy już powstały pochłonęłam 2 nawet nie wiedząc kiedy:)

      Usuń
  4. uwielbiam dietetyczne kebaby nie dość że są dietetyczne to w dodatku smaczne
    http://wybuchowakatie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Kebab to tak naprawdę najzdrowszy fast food :) Ma mnóstwo świeżych warzyw i jeśli nie zaszalejemy z sosami, no i wielkością porcji, to wcale nie jest aż taki zabójczy. A jak jeszcze przygotujemy go w domu... Od czasu do czasu można :) Fajnie że poruszyłaś ten temat :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To coś nowego! Muszę to zrobić! Z orkiszu w ogóle fajne danie wychodzą. http://naturaph.blog.pl/ tutaj możecie zobaczyć :))

    OdpowiedzUsuń