sobota, 28 maja 2016

Sos pieczarkowo koperkowy

Cześć, dzisiaj przychodzę z kolejnym pomysłem na obiad. Jest to sos pieczarkowo koperkowy. Banalny w wykonaniu a bardzo pyszny . Ja sos podałam z kaszą gryczaną. W diecie bardziej wolę wszystkie rodzaje kasz niż np ryż lub ziemniaki, ponieważ kasze są bardzo bogate w błonnik i dzięki temu lepiej pracuje nam metabolizm. Oczywiście to nie znaczy, że ryż czy ziemniaki są złe. 



Składniki : 
- 10 pieczarek 
- koperek 
- bulion warzywny 
- kasza gryczana 
- Łyżka jogurtu naturalnego
- 100 g piersi z kurczaka 
- przyprawy ( ja wybrałam ostrą paprykę i przyprawę do kurczaka od KFD)


Przygotowanie : 
Kasze wstawiamy do ugotowania. Pieczarki kroimy w plastry , wrzucamy na patelnie doprawiamy i zalewamy szklanką bulionu. Wstawiamy do podduszenia, po 5 minutach wrzucamy pokrojoną i doprawioną pierś z kurczaka i czekamy aż wszystko się ładnie udusi i będzie miękkie. Gdy pieczarki są miękkie a pierś ugotowana wyłączamy gaz odczekujemy chwile aby przestygło i dodajemy do tego łyżkę jogurtu naturalnego i pokrojony koperek. I gotowe :) 
Możemy jeszcze do pieczarek dodać cebulę :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz